طراحی کفپوش سه بعدی

در انتخاب کفپوش سه بعدی پارامترهای متعددی مانند نوع و کیفیت جنس بکار رفته و دقت قالب گیری و نوع طراحی اهمیت زیادی دارد؛ چراکه در صورت قصور در انتخاب مناسب هر یک از پارامترها، محصول تولید شده نهایی فرم، کیفیت و کارایی خود را از دست داده و با توجه به استفاده مداوم، در مقابل فرسایش مقاومت لازم را نخواهد داشت.

در صورت انتخاب نامناسب جنس لایه های مختلف یا استفاده از جنس نامرغوب، لایه های مختلف این کفپوش خودرو دچار فرسایش زودهنگام، پوسته پوسته شدن سطح کفپوش ، پارگی و … و در نهایت غیر قابل استفاده شدن کفی می گردد.

درصورت عدم دقت در قالب گیری، کفپوش سه بعدی تولید شده با فضای داخلی خودرو کاملا انطباق نداشته و در جای خود بصورت کامل قرار نمی گیرد و نمی تواند تمام فضاهای لازم را پوشش دهد.

در اینجا سعی بر این داریم که جنس لایه های مختلف تشکیل دهنده کفپوش های سه بعدی را مورد بررسی قرار دهیم :

کف پوش های سه بعدی از سه لایه زیر تشکیل شده اند :

  • لایه رویی کفپوش سه بعدی که در تماس مستقیم با پای سرنشینان خودرو می باشد، چرم مصنوعی و معمولا از جنس PU (  پلی یورتان ، ( Polyurethane )) می باشد.

مزایای استفاده از این جنس (PU) در لایه رویی کفپوش ها ، مقاومت بیشتر در برابر سایش ، نفوذ آب ، تغییر شکل در برابر سرما و گرما و داشتن طول عمر بالا می باشد.

  • لایه میانی کفپوش سه بعدی که ضخیم ترین لایه کفپوش می باشد از جنس EVA ، ( اتیلن وینیل استات ، (Ethylene-Vinyl Acetate)) می باشد.

مزایای EVA، قابلیت انعطاف پذیری بالا حتی در سرمای زیاد،مقاومت در برابر اشعه فرابنفش (Anti UV) ، مقاوم در برابر نفوذ آب، غیر سمی و بدون بو و سازگار با محیط زیست می باشد.

  • لایه زیرین کفپوش سه بعدی که در تماس مستقیم با پوشش سطح داخلی خودرو (نمدی کف) می باشد، از جنس PE ، ( پلی اتیلن ، (Polyethylene)) بوده و معمولا برای جلوگیری از حرکت کفپوش از جای خود بصورت Anti-Slip (ضد لغزش) استفاده می گردد.

6 دیدگاه دربارهٔ «طراحی کفپوش سه بعدی»

  1. باسلام. ازکیفیت محصول ارسالی متشکرم. کفپوش داخلی و کفپوش صندوق مربوط به خودروی جکs3 هم از نظر کیفیت جنس وهم از نظر قالب گیری عالی بود ونسبت به محصولات مشابه بازار متفاوت بود. باتشکر وآروزی موفقیت. صفایی فرد از زاهدان

    1. با سلام و تشکر از خرید شما
      خوشحالیم که با تهیه محصولی با کیفیت به شما بزرگواران خدمت رسانی میکنیم.

  2. با سلام من خیلی جاها را بررسی کردم والان هم کفپوش سه بعدی چرمی اصل به رنگ مشکی وکفی چرمی صندوق عقب به رنگ مشکی ازشرکت معتبرشما خریداری نمودم وخیلی وسایل دیگری هم نیازداشتم ودارم ولی خیلی هم سخت بودخریدکردن ازطریق اینترنتی اگرآسانتر ش کنیدممنون میشم ولطف کنیدطرح های دیگه که داریدبرای مشاهده محصول بذاریدتاوسایل موردنیازمان از یک شرکت باشدبعدمیخواستم ببینم گارد عقب وجلو ام وی ام ایکس ۳۳ اس دارید که بصورت اسپورت شود بعضی ازخودروها داردبعضی ها نداردازفابریک ممنون ازحوصله ی که بخرج میدهیدومیخوانید ویا راهنمای که میکنید دراین موارد متشکرم

    1. سلام روز خوش
      ممنون بابت ارسال پیغامتون
      حتما روند خرید بررسی میشه و در صورت امکان روند خرید برای سهولت بیشتر اصلاح میشه.
      گارد و رکاب ام وی ام X33s هم موجود هست.
      در ساعت اداری با شما تماس گرفته خواهد شد.

  3. درود بر شما
    کفی خودرو سراتو سفارش شده، در زمان مقرر به دستم رسید، کیفیت عالی و بسیار زیبا بود، سپاس از انجام به موقع تعهدات، انشالله در خریدهای آتی باز هم مزاحم شما خواهیم شد، به امید موفقیت روزافزون برای شرکت

    1. سلام روز خوش
      ممنون از لطف شما بزرگوار
      لحظات خوشی را برای شما آرزو مندیم

دیدگاهتان را بنویسید